پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۲۲، پژو ۲۰۸ و ساندرو در صدر

Default Avatar
آرش خسروی
20 بهمن 1401
3 دقیقه زمان برای مطالعه
امتیاز بدهید

در سال ۲۰۲۲ پژو ۲۰۸ در آمار فروش اروپا پس از ۱۴ سال به سلطنت فولکس‌واگن گلف پایان داده و در رتبهٔ نخست قرار گرفته است.

هرچند در سال ۲۰۲۲ بازار خودروی اروپا شرایط خوبی را سپری نکرد اما در آمار فروش این سال شگفتی‌های جالبی به چشم می‌خورد. پرفروش‌ترین خودروی این قاره طی سال گذشته پژو ۲۰۸ با ۲۰۶,۸۱۶ دستگاه بوده که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایشی ۵ درصدی داشته است. این باعث شد پژو برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ یعنی زمانی که با ۲۰۷ پیشتاز بازار اروپا بود، دوباره به صدر جدول بازگردد. درواقع، ۲۰۸ به سلطنت فولکس‌واگن گلف بر بازار اروپا که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته پایان داده است.

دلیل کاهش فروش مداوم گلف در سراسر اروپا مشکلات نرم‌افزاری، کمبود عرضه و افزایش رقبای داخلی در گروه فولکس‌واگن بوده است. بدین ترتیب، این هاچ‌بک نمادین آلمانی در آمارهای سال ۲۰۲۲ به رتبهٔ پنجم سقوط کرده و در پس داچیا ساندرو، فولکس‌واگن تی‌راک و فیات ۵۰۰ قرار گرفته است. دراین‌بین، فیات ۵۰۰ یکی از خودروهایی است که عملکردی عالی داشته و از رتبهٔ نهم در سال ۲۰۲۱ خود را به جایگاه چهارم رسانده است. فولکس‌واگن تی‌راک نیز از جایگاه ششم به سوم صعود کرده و با پشت سر گذاشتن پژو ۲۰۰۸ به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند اروپا تبدیل شده است.

۲۰۰۸ با کاهش فروش ۲۸ درصدی، از لیست ۱۰ خودروی پرفروش اروپا خارج شده اما همچنان محبوب‌ترین شاسی‌بلند استلانتیس محسوب می‌شود. سیتروئن C3 هم از جایگاه دهم در سال ۲۰۲۱ به جایگاه یازدهم سقوط کرده است. این دو مدل جای خود را در لیست ۱۰ خودروی پرفروش بازار اروپا به هیوندای توسان و داچیا داستر داده‌اند که به ترتیب در رتبه‌های هشتم و نهم جای گرفته‌اند. رنو کلیو هم از جایگاه چهارم در سال ۲۰۲۱، سال گذشته به رتبهٔ دهم سقوط کرده است.

تسلا مدل Y، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی

تسلا مدل Y با فروش ۱۳۸,۱۲۸ دستگاهی، عملکرد بسیار خوبی داشته و با پیشی گرفتن از مدل ۳ به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا تبدیل شده است. همچنین تسلا هم با مجموع فروش ۲۳۳,۳۰۷ دستگاه، در رتبهٔ هجدهمین برند پرفروش اروپا و بالاتر از خودروسازان بزرگی مثل سئات، مینی و مزدا قرار گرفته است. تویوتا یاریس کراس هم افزایش فروش چشمگیری را تجربه کرده و از ۲۷,۲۷۲ دستگاه در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۶,۹۸۶ دستگاه در سال ۲۰۲۲ رسیده است. هرچند تویوتا دیر وارد بخش کراس‌اوورهای سگمنت B شد اما حالا یاریس کراس به چهارمین خودروی پرفروش این کلاس تبدیل شده است.

کیا اسپرتیج نیز به لطف عرضهٔ نسل جدید، افزایش قابل‌توجهی را در فروش بازار اروپا تجربه کرده است. این خودرو به دومین کراس‌اوور پرفروش سگمنت C این قار تبدیل شده درحالی‌که جایگاه اول هم در اختیار پسرعمویش یعنی هیوندای توسان قرار دارد. این دو کراس‌اوور کره‌ای از مدل‌های پرفروشی مثل نیسان قشقایی، فولکس‌واگن تیگوآن، فورد کوگا و پژو ۳۰۰۸ پیشی گرفته‌اند.

دیگر خودروهای قابل‌توجه

فروش پژو ۳۰۸ به لطف عرضهٔ نسل جدید با افزایش قابل‌توجه ۸۰ درصدی به ۹۰,۱۶۰ دستگاه رسیده است اما هنوز با پرفروش‌ترین مدل‌های این کلاس یعنی فولکس‌واگن گلف با بیش از ۱۷۷ هزار دستگاه و تویوتا کرولا با نزدیک به ۱۳۰ هزار دستگاه فاصلهٔ زیادی دارد. در بین محصولات برند نوپای کوپرا هم کراس‌اوور فورمنتور با فروش ۸۷,۱۷۵ دستگاهی عملکرد خوبی داشته و افزایش فروش ۶۸ درصدی آن از تمام محصولات سئات بیشتر بوده است. علاوه بر این، خودروهای رنو آرکانا، مرسدس بنز C کلاس، فولکس‌واگن تایگو، داچیا جاگر، داچیا اسپرینگ، ام‌جی ZS، ب‌ام‌و سری ۴، هیوندای آیونیک ۵، ام‌جی HS، کوپرا بورن، پولستار ۲، کیا EV6 و میتسوبیشی اکلیپس کراس هم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

10 حقیقت جالب از دنیای اتومبیل ها !

در تاریخچه اتومبیل‌ها حقایق بسیار جالبی وجود دارد که مرور آن ها بسیار وقتگیر خواهد بود!
Default Avatar
امین
16 تیر 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader